Mindenmentes zserbógolyó - A karácsonyi sütitár villámgyors éke

Éppen tavaly kreáltam meg a kedvenc IR barát zserbómat és osztottam meg veletek, de azóta ugyebár elhagytam a glutént és a tejet is, így kicsit tovább kellett agyalnom. Nem igazán van idén időm főzőcskézni - ez azért a megosztott receptjeimen is látszik -, de azért időről időre szeretek még mindig beállni a konyhába kísérletezni. Úgy tűnik idén a zserbó minden féle formája kimarad, de ezeket a finom kis golyókat roppant egyszerűen és annál is gyorsabban össze lehet dobni. 

De ki ne szeretné a zserbót? Bár tudok egy-két ilyen emberről, de szerintem ők nem tudják mi a jó! 😉 Ez a süti szerintem a magyar gasztronómia egyik sztárja, annak ellenére, hogy a kitalálója svájci származású, de idővel úgymond "megmagyarosodott". Egy biztos, tökéletes finomságot alkotott az eredeti sütivel, ami alapvetően a csoki, a dió és a sárgabaracklekvár hármasához köthető. 

Az én desszertemben is megtalálható mindhárom hozzávaló, de jóval egyszerűbb az elkészítése. Bátran ajánlom kezdőknek is!



Mindenmentes zserbógolyó
(kb. 18 db golyóhoz)

Hozzávalók:

  • 100 g gluténmentes zabpehely
  • 120 g natúr darált dió
  • 70 g eritrit
  • 100 g natúr cukormentes sárgabaracklekvár
  • 20 g olvasztott kókuszzsír
  • 1/2 tk. őrölt fahéj
  • 100 g cukormentes 70 %-os étcsokoládé
  • 1 tk. kókuszzsír 


A zabpelyhet és az eritritet egy aprítógépben ledarálom, majd hozzáadom a darált diót. Még jobb, ha az egész diószemeket kissé meg tudjuk pörkölni előtte és úgy daráljuk le. Jöhet hozzá egy kevés fahéj, de csak mert én szinte mindenbe teszek 😊, aztán az olvasztott kókuszzsír és a sárgabaracklekvár. Szerencsés helyzetben vagyok, mert anyu mindig készít néhány üveggel cukormentes változatban. Ez azt jelenti, hogy semmiféle édesítő nem kerül bele, csupán a gyümölcs. Idén nyáron a kolléganőm is meglepett egy üveggel, úgyhogy a kis üvegecske a lehető legjobb helyen landolt! 😅 A hozzávalókat alaposan elkeverem és hagyom állni egy negyed órát, hogy a zabpehely is jól beszívja a nedvességet. Golyókat formázok belőle és hűtőbe teszem egy fél órára vagy órára. Cukormentes étcsokit egy teáskanálnyi kókuszzsírral vízgőz felett felolvasztok és ebbe forgatom a golyókat, a tetejüket kevés darált dióval díszítem, majd ismét hűtőbe dugom, hogy a csoki megdermedjen rajta. Ez után már csak találni és felfalni kell! 😉

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legegyszerűbb diétás desszertje - Cukormentes epres cheesecake pohárdesszert (IR barát)

Tartalmas bográcskaják, amelyektől szívdöglesztően jól fogsz kinézni tavasszal...